*Bloggens sidor*

Maskrosor kan vara vackra också (när de inte är i trädgården...)












5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller absolut med - men jag blir lite galen på dem när de kommer upp mellan stenplattorna på uteplatsen...*s*

Susanne sa...

Det ser ut som du kravlat ganska långt ner på marken för att knäppa foton av de små solarna.

Den vackraste maskrosen tycker jag är den första bilden. Så annorlunda perspektiv.

Anonym sa...

Zoey - skojar du; jag skulle kunna utrota hela maskrossläkter när de kryper in i trädgården o växer där inget eg. _kan_ växa. :-)

Susanne - jag vågade inte krypa ner bland alla getingar så jag la ner kameran o tryckte på måfå ibland o försökte sen justera hur jag riktade. Gick bättre än väntat! Min favorit är också nummer 1 faktiskt.

Susanne sa...

Aha, du gjorde så. Det har jag funderat på ett par gånger men varit för lat för att prova och tror att skärpan inte kommer att stämma med vad jag vill ha. Nu får jag ju lust att verkligen testa.

Anonym sa...

Susanne - ja, jag blev överraskad själv att det blev så bra. Jag testade bara lite på måfå eftersom jag ville ha just underifrån men inte ville lägga mig bland alla fästingar. :-) Jag ska testa det mer i framtiden också för det var riktigt kul! Många bilder blev ju iofs rent skräp också... men de raderade jag på plats och så tog jag nya tag. Det är kul att experimentera!