*Bloggens sidor*

Fototriss - Djur








Katter är inte alltid trevliga djur... Nasse var lyckosam i sin jakt idag, något han aldrig brukar annars. Han brukar som bäst fånga maskrosor, så man kan ju förstå hur stolt han blev när han lyckades med denna fångst. Han blev döarg när jag skulle fota honom och morrade åt både mig och vår andra katt Snobben. Inte röra mitt byte! var meddelandet.

Mitt bidrag till veckans Fototriss blev inte alls vad jag först hade tänkt mig. :-) Jag hade tänkt fota hästapållarna och då framför allt fölisarna som vi har just nu. I stället blev det dessa hemska bilder! Jag får bjuda på hästbilder någon annan dag i stället.

7 kommentarer:

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Häftiga bilder, speciellt mittenbilden! Men de är ju lite hemska också... Förstår att Nasse var stolt, men det ser så ynkligt ut där man ser den lila musens små små tassar när den hänger i Nasses mun...

Och det ser ut som du lyckats få till det med att förstora bilderna i inläggen också, eller hur? Kul! =)

Anonym sa...

Oj blev mord redan i första omgången av fototriss ;-) Härligt med lite annorlunda bilder även om det ser lite hemskt ut.

Anonym sa...

En triss med dödlig utgång. Snyggt svit med samma två djur med på samtliga bilder.
Den mittersta bilden är min favorit. Det är riktigt bra med den döda musen i katten käft!

*Malin* sa...

Helena - ja, tack återigen för hjälpen! Det känns klar skillnad nu att kunna publicera större bilde r- mkt roligare!

Usch ja, det är inga bilder jag kommer rama in här hemma, även om Nasse säkert vill ha dem uppsatta på väggen. :-)

Daniel - jag försökte förhindra mordet, men han lyckades få tag på den lille sen igen. Jag ska undvika mordbilder i nästa fototriss iaf. :-D

Akson - min tanke redan från början var att lägga ut en triss med samma djur för att få som en seriestripp. Att det blev just katt med död sork var _inte_ planerat. Mittenbilden är också min favorit, om man nu kan säga att man har en favoritbild av de här hemska bilderna....

Anonym sa...

Va fina bilder du tagit! Hoppas du få en bra semester nu :D Kram

Anonym sa...

Isch, jag har en likadan här hemma fast det är fåglar som gäller för henne... Hon är förresten ganska lik din Nasse. Jag gillar den sista bilden bäst.

*Malin* sa...

Malin - F antar jag? :-) Tack, snälla och ha en bra semester du också!

Bredablick - vår andra plockar gärna fåglar och det gillar jag _inte_. Usch. De får gärna rensa bort alla möss men när de ger sig på stackars fågelungar blir jag ond på dem. :-)